glayíu del díi

martes, 12 de febrero de 2013

Coses, cosadielles nel paraísu (5)

Milenta vegaes que pasé per delantre d'elli ya, llamandome l'atención, poro enxamás hebía fechu parada pa güeyar que yera esu...
tumba de Numa Gilhou
El casu ye que va pocos díes, cuandu diba pasar la ispeción téunica al coche, al colar, dixe que diba parar pa güeyar "aquellu". Ya, de sópitu, teo delantre mí una tumba. O seya, hai dalguién ehí enterráu. Bono, ya si non ta ehí, fae la vez de mausoléu. ¿De quién se trata? Pues namás ya namenos que de Numa Gilhou.
Un francés que portó al nuesu país, ya fizo que camudase'l conceyu de Mieres de la so condición de ganaeru ya agrariu a referencia industrial .
Quiciaves seya la presona mas importante dientru de la revolución industrial asturiana, allá pela dómina del sieglu XIX. Ya que esin elli, de xuru, Asturies non sedría lo que ye güei.
La tumba, ta a la vera la carretera que va dende Mieres a Uviéu (la vieya N-630), a la mandrecha, de frente al acesu al poligonu La Fábrica.
Lo que m'esmolez ye'l fechu que la so tumba s'alcuentre nel estáu d'abandonu que tá. Amás, cuandu fae pocu tiempu dende la cabera fuelga del seutor minero, creyo, qu'un garrapiellu de mineros podíen iguala un poquiñín. Ya, de paso, desaniciar los ocalitos que tan na redolada. Un amelgu
----------------------------------------------------------------------------------------------
Mira que pasé por delante de ello mil veces, llamándome la atención, sie embargo jamás había parado para averiguar que era eso...
El caso es que hace pocos días, cuando fuí a pasa la inspección técnica al coche, al marchar, dije que iba a detenerme para ver "aquello". Y, de repente, estoy delante de una tumba. O sea, hay alguién enterrado en ella. Bueno, y si no está, hace las veces de mausoleo. ¿Quién es? Pues nada más y nada menos que Numa Gilhou.
Un francés que llegó a nuestro país, y consiguió que el municipio de Mieres pasase de su condición de gandero y agrario a ser referente industrial.
Quizás sea la persona más importante dentro de la revolución industrial asturiana, allá por el siglo XIX. Y sin él, seguramente, Asturies no sería lo que es hoy.
La tumba está a la orilla de la carretera que va desde Mieres a Uviéu (la viejaN-630), a la derecha, de frente a la entrada al polígono La Fábrica.
Lo que me preocupa es el hecho de que la tumba se encuentre en el estado de abondono que presenta. Además cuando hace poco tiempo desde la última huelga del sector minero, creo, que un grupo de mineros podrían acondicionarla un poco. Y, de paso, arrancar los eucaliptos que están en los alrededores. Un abrazo carñoso.

No hay comentarios:

Publicar un comentario