glayíu del díi

jueves, 7 de marzo de 2013

Coses, cosadielles nel paraísu (6).

Non deprendemos... NON. Dempués de munchos años cola xera los ocalitos, agora porta lo de la planta esa que tou'l mundu güeya, que tou'l mundu non conoz el so nome, que tou'l mundu ve que xorrez en forma, que tou'l mundu camienta que va ser una torga pal nuesu país.
cortadeira selloana

Ya denuncié delles vegaes notros medios el casu. Dir a l'autoridá non val res. Bono agora paez qu'hai dellos conceyos que se punxeron a trabayar sobro les plantes foriates, porque paez ser que dánse cunta que ye un problema seriu ya ablucante. La semeya que ta a la mandrecha, ta fecha en saliendo d'Uviéu camín de Mieres. Comu se güeya paez un cultivu, pero ye una invasión del "plumeru la Pampa" (cortadeira selloana). Ca penachu pue producir fasta 100000 semilles. Ya ye igual que se corte, que'l plumeru va xorrecer de nueu. 

Estes coses tenían que tar bien penaes. ¿Quién sedría'l intelixente qu'entamó a espardela pol nuesu país? La xente tómalo a risa, pero estu ye comu'l cáncamo... Una vegada s'esparde ye perdificile finar con elli. Vamos ver el exemplu que toma'l conceyu de Corvera, que vien d'aprobar una llexisllación mui afayaíza pa estos casos de plantes foriatas. A vegaes petaríame que  tuvieremos n'Australia. Ellí saben bien que faer colos temes qu'afeuten al so territoriu. Anque con pocu ya camudando les lletres, Asturalia, podíemos dir iguando delles coses. Un amelgu
----------------------------------------------------------------------------------------------------
No aprendemos... NO. Después de muchos años con el tema de los eucaliptos, ahora llega lo de la planta que todo el mundo ve, que todo el mundo no conoce su nombre, que todo el mundo ve como crece de manera imparable, que todo el mundo piensa va a ser un grave problema para nuestro país.
Denuncié varias veces en otros medios el caso. Ir a la autoridad no sirve de nada. Bueno, aahora parece que hay varios municipios que se han puesto a trabajar sobre las plantas alóctonas, porque parece ser que se están dando cuenta que es un grave y preocupante problema. La imagen que está a la derecha, es en la salida de Uviéu a Mieres. A simple vista parece un cultivo, pero se trata de una invasión del "plumero de la Pampa" (cortadeira selloana). Cada penacho produce hasta 100000 semillas. Y es lo mismo que se corte, que el plumero nacerá de nuevo.
Este tipo de cosas deberían de estar muy penadas, ¿A quién se le ocurriría la inteligente idea de esparcerla por nuestro país? La gente se lo toma a la ligera, pero ésto es como el cancer... Una vez que hay metástasis es muy difícil acabar con ello. Esperaremos a ver el ejemplo que se toma en el municipio de Corvera, que van a aprobar una legislación muy apropiada para estos casos de plantas alóctonas. A veces me gustaría estar en Australia. Allí saben muy bien que hacer con este tipo de temas que afectan a su territorio. Aunque con muy poco y cambiando las letras, Asturalia, podíamos ir arreglando muchas cosas. Un cariñoso abrazo.

No hay comentarios:

Publicar un comentario